اجزای گاوصندوق آسانسوری

اجزای گاوصندوق آسانسوری

گاوصندوق آسانسوری گاوصندوق هایی با طراحی خاص هستند که برای نمایش و نگهداری ایمن طلا و جواهرات گرانبها استفاده می شوند. این گاوصندوق ها به طور گسترده در طلا فروشی ها، جواهر فروشی ها و سایر مشاغل مشابه استفاده می شود. گاوصندوق آسانسوری که به نام های گاوصندوق ویترینی یا گاوصندوق طلافروشی نیز شناخته میشود با ظاهر زیبایی و همچنین داشتن استانداردهای امنیتی بالا توجه طلافروشان را جلب می کند. در این مقاله اجزای گاوصندوق آسانسوری را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

اجزای گاوصندوق آسانسوری
گاوصندوق آسانسوری الوند

اجزای گاوصندوق آسانسوری چیست؟

در این بخش خواهیم دانست که گاو صندوق آسانسوری از چه بخش هایی تشکیل شده است که آن را به ایمن ترین گاوصندوق برای طلافروشی ها تبدیل کرده است:

بدنه و درب فولادی

مهم ترین اجزا تشکیل دهنده گاوصندوق آسانسوری بدنه فولادی است. فولاد به دلیل دوام و ایمنی آن یک ماده ترجیحی است. بدنه فولادی از گاوصندوق در برابر عوامل خارجی محافظت می کند و اشیای قیمتی داخل آن را ایمن نگه می دارد. فولاد در برابر اکسید شدن و خوردگی مقاوم است، بنابراین بدنه را برای مدت طولانی قابل استفاده می کند. علاوه بر این، بدنه فولادی ماده ای است که حمل و نقل و مونتاژ آن آسان است که فرآیند نصب را ساده می کند.

موتور و گیربکس

با توجه به سنگین و غول آسا بودن گاوصندوق های آسانسوری برای حرکت و باز و بسته شدن آن ها از تجهیزاتی مانند موتور و گیربکس قوی  و سه فاز استفاده میشود تا توانایی جابه جایی آن ها را با توجه به وزن شان داشته باشد.

 سیستم امنیتی

یکی از مهمترین اجزای گوصندوق طلافروشی، سیستم امنیتی (مکانیکی گردون-دیجیتالی الکترونیکی-اثرانگشتی و درزگیردار) است. این سیستم شامل اقدامات امنیتی مختلفی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به گاوصندوق می باشد. به عنوان مثال به ویژگی هایی مانند تشخیص اثر انگشت و قفل های ترکیبی مجهز شده است. تشخیص اثر انگشت برای باز کردن قاب به اسکن اثر انگشت نیاز دارد. به این ترتیب اطمینان حاصل می شود که فقط اثر انگشت های ثبت شده توسط مقامات باز می شود. از طرف دیگر قفل های ترکیبی برای وارد کردن رمز عبور نیاز دارند. افرادی که این رمز عبور را دارند می توانند گاوصندوق را باز کرده و از اشیای قیمتی داخل آن استفاده کنند.

سنسور امنتینی و سیستم پیامک دهنده

با تعریف سیم کارت مربوط با هر بار باز و بسته شدن درب گاوصندوق پیامکی برای مطلع شدن طلافروش ارسال میشود.

 بخش ویترین شیشه ای

قسمت ویترین شیشه ای در جلوی گاوصندوق آسانسوری وجود دارد. این بخش جواهرات گرانبها را نمایش می دهد و دیدن محصولات را برای مشتریان آسان می کند. قسمت ویترین شیشه ای معمولا از مواد شیشه ای بادوام ساخته می شود و در صورت سفارش از شیشه های ضدگلوله استفاده می شود.

تجهیزات مکانیزم حرکتی 

تجهیزاتی وجود دارد تا با انتخاب مشتری برای بالا و پایین شدن گاوصندوق ویترینی استفاده میشود این تجهیزا میتواند شامل مواردی مثل مکانیزم زنجیری، هیدرولیک، جک و پیچ و…. باشند.

 نورپردازی (سفارشی)

گاوصندوق طلافروشی مجهز به سیستم نورپردازی است تا جواهرات گرانبها موجود در آنها جلوه بهتری پیدا کند. چراغ‌های LED اغلب گزینه‌های روشنایی مورد استفاده هستند، زیرا انرژی کمتری دارند و عمر طولانی‌تری دارند.

سیستم هشدار

گاوصندوق های آسانسوری مجهز به سیستم هشدار می باشد. سیستم دزدگیر به صورت خودکار کار می کند و در صورت هرگونه دسترسی یا مداخله غیرمجاز به گاوصندوق، هشداری را برای مسئولین ارسال می کند. این امر به جلوگیری از سرقت یا سایر حوادث نامطلوب کمک می کند.

سیتم لرزش و ضربه

گاو صندوق های آسانسوری به سیستم هایی مجهز هستند که باعث میشوند در صورت ضربه به شیشه یا صندوق یا ایجاد صدای بلند و احساس خطر به صورت اتومات درب گاوصندوق بسته شود.

اجزای ایمنی در برابر حریق

ویترین آسانسوری مجهز به اقدامات ایمنی در برابر آتش و آب است. این اقدامات تضمین می کند که اشیاء قیمتی در گاوصندوق از آسیب آتش محافظت می شود. برای مثال می توان از سیستم های اطفاء حریق استفاده کرد.

چیدمان داخلی و سیستم قفسه بندی

چیدمان داخلی گاوصندوق آسانسوری مهم است. سیستم های قفسه بندی برای نمایش و نگهداری جواهرات ارزشمند به صورت سازمان یافته استفاده می شود. چیدمان داخلی و سیستم قفسه بندی به مشتریان تجربه بهتری می دهد و محصولات را به راحتی در دسترس قرار می دهد.

سیستم کنترل از راه دور(ریموت)

برخی از گاوصندوق های ویترینی مجهز به سیستم کنترل از راه دور هستند. این سیستم امکان دسترسی و کنترل از راه دور گاوصندوق را فراهم می کند. به عنوان مثال، صاحب جواهر یا نگهبان می تواند گاوصندوق را باز و بسته کند یا تنظیمات امنیتی را از طریق سیستم کنترل از راه دور تغییر دهد.

نتیجه گیری

گاوصندوق آسانسوری برای نمایش ایمن واین به طور خاص برای ذخیره سازی طراحی شده است. بدنه فولادی، سیستم امنیتی، بخش نمایشگر شیشه ای، روشنایی و سایر اجزای این گاوصندوق کارایی و ایمنی این گاوصندوق ها را تضمین می کند. اهمیت و نقش هر جزء را نباید فراموش کرد.

بیشتر بخوانید:

مزایای گاوصندوق آسانسوری

انواع قفل گاوصندوق طلافروشی

قیمت گاوصندوق آسانسوری

نحوه عملکرد گاوصندوق آسانسوری

دیدگاهتان را بنویسید

X
همین الان تماس بگیرید